Sport Management
13 maja 2016
Szkolenie z zarządzania dla małych klubów
Można fascynować się Barceloną, Bayernem, Manchesterem ale sport to nie tylko wielki sport. Istnieją też kluby małe, organiczne, działające w gminach miejsko-wiejskich. Ambitnie stawiające czoło codziennej rzeczywistości. Brakowi środków finansowych i niskiemu zainteresowaniu mediów. Takim klubom właściwie nikt nie pomaga i nikt nie wyciąga do nich pomocnej ręki. A mimo to dzielnie trwają i rozwijają się..

W piątek, do późnego wieczora, na zaproszenie prężnie działającego Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS, szef SMP - Grzegorz Kita, prowadził szkolenie w takim właśnie miejscu. W Czerwionce-Leszczyny k.Rybnika. Lokalne organizacje pozarządowe wyasygnowały wspólny budżet, żeby zaprosić eksperta na szkolenie w zakresie nowoczesnego zarządzania klubami sportowymi. Oczywiście w kontekście lokalnym i regionalnym.

Na sali grupa kilkunastu osób - prezesów, właścicieli, osób zarządzających lokalnymi, małymi podmiotami sportowymi z różnych dyscyplin i na różnych etapach rozwoju. Codziennie dzielnie biorących na siebie trud utrzymywania i działania klubów w małych społecznościach. Dynamicznych animatorów lokalnego sportu. A wśród nich przedstawiciele m.in. LKS Bełk, MKS Czerwionka, LKS Dąb Dębieńsko, Grupa Biegowa 'Luxtorpeda' Czerwionka, LKS Borowik Szczejkowice czy KS Płomień Czuchów.

Mogę się tylko cieszyć, że w takich miejscach, teoretycznie oddalonych od głównego nurtu biznesu sportowego docenia się wartość edukacji i rozwoju.


***
Projekt powiązany:

"Zachodniopomorskie chce uczyć się od Grzegorza Kity"

Blisko 50 osób reprezentujących ponad 40 organizacji i klubów sportowych z terenu całego województwa zachodniopomorskiego wzięło udział w szkoleniu na temat marketingu sportowego, jakie przeprowadził pan Grzegorz Kita.

Wśród uczestników pojawili się przedstawiciele wielu, różnorodnych dyscyplin począwszy do futbolu czy koszykówki poprzez sporty motorowe, kolarstwo i sztuki walki a skończywszy na przedstawicielach żeglarstwa, lekkiej atletyki, squasha czy pływania.

Uczestnicy szkolenia reprezentowali także pełny przekrój podmiotów sportowych - od stowarzyszeń sportowych i małych klubów do okręgowych związków sportowych i dużych klubów sportowych.

Więcej można przeczytać tu
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje szkolenia katowice szkolenia bhp katowice