Sport Management
11 kwietnia 2012
Ewelina Kobryn ambasadorką programu Energa Basket Cup
SMP przekonał Ewelinę Kobryn, jedyną Polkę występującą na parkietach zawodowej ligi WNBA, wicemistrzynię Euroligi z 2003 roku, wielokrotną i obecną mistrzynię Polski, do zaangażowania się w Energa Basket Cup, największe w Polsce koszykarskie rozgrywki uczniów szkół podstawowych.

Ewelina Kobryn zgodziła się popierać program dzięki profesjonalnym działaniom Sport Management Polska. 

Energa Basket Cup to dynamicznie rozwijający się program, który organizowany jest od 2009 roku. Program umożliwia młodym zawodnikom udział w profesjonalnie zorganizowanym turnieju. W wieloetapowych rozgrywkach toczących się od września do maja co roku bierze udział ok. 75 tysięcy dzieci w wieku 11-12 lat. Są to uczniowie prawie 6 tys. szkół podstawowych z całego kraju.

W trzech dotychczasowych edycjach turnieju wzięło udział ponad 225 tys. zawodników i zawodniczek. W latach 2009-2011 program realizowany był pod nazwą Olimpijska Energa. Organizatorem turnieju jest Szkolny Związek Sportowy, a patronem i mecenasem programu Grupa ENERGA.

- Bardzo się cieszę, że powstała taka inicjatywa. Kiedy ja rozpoczynałam karierę, nie było tego rodzaju programów. Umiejętności koszykarskie szlifowało się na zajęciach w szkole oraz treningach organizowanych przez kluby. Brałyśmy udział w różnych rozgrywkach, ale nigdy nie były to zawody na taką skalę. Ten projekt to masa pozytywnych czynników – mówi Ewelina Kobryn.

- Najważniejsze w Energa Basket Cup jest dla mnie to, że daje dzieciom możliwości rozwoju.  Wychowuje i kształtuje ich charaktery poprzez sport. Dzieci uczą się współpracy z rówieśnikami, odpowiedzialności i ciężkiej pracy. Dodatkowo program daje najmłodszym alternatywę w sposobie spędzania wolnego czasu. Zamiast ciągłego siedzenia w domu przed komputerem, dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności sportowe i poznawać tajniki koszykówki – podkreśla zawodniczka. 

- Mam nadzieję, że dzięki programowi zwiększy się lista wspaniałych sportowców, którzy w przyszłości będą reprezentować polskie kluby i nasz kraj na arenie międzynarodowej – dodaje Ewelina Kobryn, która sama występuje w barwach Mistrzyń Polski Can-Pack Kraków oraz amerykańskiej drużyny WNBA - Seattle Storm.
 
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje