Sport Management
19 marca 2019
SMP wypromuje Mistrzostwa Europy w piłce ręcznej plażowej!
Związek Piłki Ręcznej w Polsce (ZPRP) rozpoczyna współpracę ze Sport Management Polska (SMP). Celem umowy jest promocja Mistrzostw Europy w piłce ręcznej plażowej oraz działania komunikacyjne wokół imprezy. W ramach umowy SMP będzie świadczyło także usługi w zakresie konstrukcji planu działań strategicznych, doradztwa, budowy strategii promocyjnej imprezy oraz działań PR i komunikacji kanałami social media. Umowa została zawarta na okres pięciu miesięcy.

W tym roku Polska będzie gospodarzem XI Mistrzostw Europy w piłce ręcznej plażowej. W zawodach weźmie udział 40 reprezentacji (20 damskich i 20 męskich) – w tym obydwie reprezentacje Polski. Będą to największe mistrzostwa w historii europejskiej plażówki. Turniej odbędzie się w Starych Jabłonkach, na atrakcyjnie położonych terenach hotelu Anders nad jeziorem Szeląg Mały. Zawody będą trwały od 2 do 7 lipca.


- Postanowiliśmy podjąć współpracę ze Sport Management Polska ze względu na posiadane referencje i wieloletnie doświadczenie tej firmy. Wierzę, że wspólnie osiągniemy cel jakim jest promocja polskiej piłki ręcznej plażowej i wejście na najwyższy poziom komunikacji tego wydarzenia. Tym bardziej, że turniej odbędzie się w pięknej scenerii Warmii i Mazur a udział w nim wezmą najsilniejsze, europejskie reprezentacje – powiedział Andrzej Kraśnicki, prezes ZPRP.


- Rozpoczynamy współpracę z jednym z wiodących związków sportowych, który może poszczycić się piękną historią oraz wieloma sukcesami sportowymi. Wprawdzie piłka ręczna plażowa to nadal nowość i na pewno nie będzie to łatwy ani prosty do wypromowania projekt ale posiada tyle atrakcyjnych walorów i aspektów, że warto zmierzyć się z takim wyzwaniem – mówi Grzegorz Kita, prezes SMP.

- Nie unikamy zresztą trudnych wyzwań i projektów. Sport to nie tylko piłka nożna, siatkówka czy skoki narciarskie ale bogactwo różnorodności, które fascynują i inspirują ludzi. Piłka ręczna plażowa to dyscyplina dynamiczna i witalna. Sport z mającego duży potencjał gatunku: słońce/plaża. Warto zaangażować się w jej promocję, tym bardziej, że będą to największe Mistrzostwa Europy w historii tej dyscypliny – dodaje Kita.


Piłka ręczna plażowa od samego początku swego istnienia stawia na efektowność i dynamikę co m.in. znajduje odbicie w specjalnie skonstruowanych przepisach i swoją atrakcyjnością przyciąga widzów i kibiców. Na przykład za bramki spektakularne i widowiskowe (określone przepisami) przyznaje się 2 punkty podczas gdy za bramki zdobywane w zwykły, „tradycyjny” sposób przyznawany jest tylko 1 punkt.


- Aby jednak dodatkowo podnieść atrakcyjność Mistrzostw znacząco postawimy też na zdynamizowanie polityki komunikacyjnej. Zarówno na poziomie tradycyjnych działań PR jak i kanałów social media. Zgodnie z rekomendacjami SMP będziemy starali się pozyskać partnerów zasięgowych oraz reklamować mistrzostwa poprzez nośniki reklamowe środowiska piłki ręcznej. Planujemy też działania promocyjne oparte o event marketing i sporo akcji nieszablonowych – mówi Marek Góralczyk, Dyrektor ds. Współpracy z Zagranicą i Piłki Ręcznej Plażowej ZPRP, a zarazem dyrektor turnieju o mistrzostwo Europy w Starych Jabłonkach.


Piłka ręczna plażowa jest dyscypliną stosunkowo młodą. Pierwszy turniej rozegrany został na plaży San Antonio w włoskim Ponza, w 1992 roku. Sama dyscyplina została oficjalnie uznana przez Międzynarodową Federację Piłki Ręcznej w 1994 roku. Z kolei Komitet Wykonawczy International World Games Association (IWGA) w czerwcu 2010 roku oficjalnie ogłosił piłkę ręczną plażową jednym ze sportów włączonych do programu Światowych Igrzysk Sportowych.


- Pomimo, że Sport Management Polska kojarzony jest z największymi polskimi projektami marketingu sportowego takimi choćby jak T-Mobile Ekstraklasa czy „Złote lata polskiego pływania” to w rzeczywistości zawsze byliśmy otwarci na nowe dyscypliny i na swoistą pomoc dla mniej popularnych sportów. Szerokie zainteresowanie sportem i kulturą fizyczną to część zarówno mojego DNA jak i mojej firmy. Mamy przecież szereg doświadczeń w promocji zarówno dyscyplin określanych mianem niszowych jak i niemainstreamowych eventów.
Promowaliśmy już przecież z sukcesami Mistrzostwa Europy w kajakarstwie górskim w Krakowie, Reprezentację Polski w Taekwondo przed Mistrzostwami Świata w Mar del Plata czy Runmageddon, gdy jeszcze był mało znany. Wzbudzaliśmy też ponadstandardowe zainteresowanie takimi projektami jak dziecięca Energa Basket Cup czy Ekspedycja Campus Syberia-Mongolia, które osiągały zasięgi mediowe i ekwiwalenty reklamowe kilku a nawet kilkunastokrotnie większe niż ich standardowy, organiczny potencjał – mówi Grzegorz Kita.


***
Piłka ręczna plażowa 

Plażowa odmiana piłki ręcznej. Dyscyplina stosunkowo młoda ale dynamiczna i widowiskowa. Pierwszy turniej rozegrany został na plaży San Antonio w włoskim Ponza, w 1992 roku. Sama dyscyplina została oficjalnie uznana przez Międzynarodową Federację Piłki Ręcznej w 1994 roku. W 2001 roku International World Games Association (IWGA) dopuściła do swojego programu, przy rekomendacji IHF, piłkę ręczną plażową, w związku z czym plażówka uznana została za sport wyczynowy i przedstawiony podczas Światowych Igrzysk Sportowych w 2001 roku w Akita (Japonia). W czerwcu 2010 roku Komitet Wykonawczy IWGA oficjalnie ogłosił piłkę ręczną plażową jednym ze sportów włączonych do programu Światowych Igrzysk Sportowych. Plażowa piłka ręczna dynamicznie rozwija się na całym świecie zdobywając coraz większą popularność.

W Polsce jeden z pierwszych oficjalnych turniejów piłki ręcznej plażowej odbył się w czerwcu 1997 roku na plaży przy sopockim Grand Hotelu. 

Największy sukces Biało-Czerwonych w plażowej odmianie piłki ręcznej to bez wątpienia wicemistrzostwo Europy wywalczone w 2017 roku w Chorwacji przez reprezentację Polski kobiet. Rok później sukces starszych koleżanek powtórzyła reprezentacja Polski juniorów, która w Czarnogórze wywalczyła srebrne medale mistrzostw Europy. W 2017 roku zarówno żeńska jak i męska reprezentacja Polski rywalizowały w turnieju piłki ręcznej plażowej w ramach The World Games Wrocław. Również polskie kluby odnoszą sukcesy na arenie międzynarodowej, wielokrotnie walcząc o czołowe lokaty w najważniejszych turniejach.

W ostatnich latach plażowa odmiana piłki ręcznej rozwija się w Polsce niezwykle dynamicznie również pod względem organizacyjnym. Cykl turniejów o mistrzostwo Polski „PGNiG Summer Superliga” jest jednym z najlepszych w Europie, a potwierdzeniem tej oceny jest fakt iż Europejska Federacja Piłki Ręcznej (EHF) powierzyła naszemu krajowi organizację w 2018 roku finałów klubowych Mistrzostw Europy (EHF Beach Handball Tour (EBT), a w 2019 roku Mistrzostw Europy, najważniejszej imprezy sportowej w piłce ręcznej plażowej w Europie.

Rywalizacja toczy się między dwoma zespołami, z których każdy składa się z 3 zawodników i 1 bramkarza. Mecz trwa 2 połowy po 10 minut każda, a w każdej z nich trzeba wyłonić zwycięzcę. Gra się używając rąk, dozwolone jest "rzucanie się" na piłkę. Boisko do gry ma wymiary 27 x 12 metrów, a jego nawierzchnię stanowi piasek. 

W trakcie meczu zdobywa się bramki, z których "zwykła bramka" to 1 punkt, a "spektakularna bramka" to 2 punkty. Wynik bramkowy decyduje, która drużyna wygra konkretną połowę meczu. Mecz natomiast wygrywa ta drużyna, która zdobędzie więcej tzw. "punktów meczowych" (wygranie połowy meczu = 1 punkt meczowy ; wygranie dwóch połówek = 2 punkty meczowe). Dogrywki odbywają się w tzw. systemie "SHOOT-OUT".



***
Strona www Polskiej Piłki Ręcznej Plażowej
www.recznaplazowa.pl

Strona www Mistrzostw Europy: https://beachhandballeuro2019.com/senior
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje