Sport Management
2 lutego 2015
Wysokie oglądalności Polaków na MŚ w piłce ręcznej
Mecz o trzecie miejsce Polska-Hiszpania stał się telewizyjnym hitem MŚ w piłce ręcznej. Obejrzało go ponad 5,3 mln widzów.

Natomiast średnio ok. 3,1 mln widzów oglądało w TVP2 mecze polskiej reprezentacji na Mistrzostwach Świata w piłce ręcznej mężczyzn w Katarze, w których zdobyła ona brązowy medal.

.................................................................................................................................................................................
Mistrzostwa Świata w piłce ręcznej mężczyzn odbywały się w okresie od 16 stycznia do 1 lutego br. Mecze z udziałem Polaków pokazywała TVP2 - oglądało je tam średnio 3,05 mln widzów, co przełożyło się na 22,07 proc. udziału w grupie 4+ i 23,96 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Wszystkie 34 spotkania rozgrywane w ramach imprezy transmitował za to kanał satelitarny TVP Sport, gdzie mecze gromadziły średnio 300 tys. widzów przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 2,15 proc. i 2 proc.

Największą popularnością cieszył się mecz o trzecie miejsce, w którym w niedzielę 1 lutego br. Polska pokonała Hiszpanię. W TVP2 miał średnio 4,8 mln widzów przy 34,02 proc. udziału, a w TVP Sport - dodatkowo 500 tys. oglądających i 3,54 proc. udziału, co daje łącznie 5,29 mln widzów w każdej minucie. Z kolei rozegrane w piątek 30 stycznia półfinałowe spotkanie Polski z Katarem zgromadziło przed telewizorami odpowiednio 4,65 mln i 580 tys. osób (łącznie 5,23 mln).

Finał imprezy, w którym Francja pokonała Katar, pokazywany był tylko na antenie TVP Sport. W niedzielę 1 lutego br. obejrzało go tam 1,41 mln widzów (miał 9,10 proc. udziału).

Wpływy z reklam pokazywanych przy meczach transmitowanych w TVP2 wyniosły 7 mln zł, a w TVP Sport - 170 tys. zł.

W Mistrzostwach Świata w piłce ręcznej mężczyzn w Katarze wystąpiły 24 reprezentacje narodowe. Mecze rozegrano w trzech halach zlokalizowanych w stolicy kraju - Ad-Dausze.

Źródło: Wirtualnemedia.pl.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje