Sport Management
Przewagi konkurencyjne SM Polska

Sport Management Polska to lider rynku marketingu sportowego w Polsce. W opinii zarówno klientów jak i mediów SMP jest jedną z firm posiadających największy i najbardziej wszechstronny zasób wiedzy i doświadczeń.

Sukcesy realizowanych projektów i korzyści dla klientów SMP to efekt szeregu unikalnych kompetencji i umiejętności wśród których najważniejsze są:


I. Wieloletnie doświadczenie

Sport Management Polska jest jedną z najstarszych i najbardziej doświadczonych firm na rynku. Została założona w roku 2002. Od tego czasu zrealizowanych zostało już ponad 130 różnorodnych projektów z wielu dziedzin.

Współpraca z SMP umożliwia ponadto skorzystanie ze skumulowanych, wieloletnich doświadczeń eksperckich nie tylko SMP ale również osobistych doświadczeń Pana Grzegorza Kity, które pochodzą z zakresu bezpośredniego zarządzania podmiotami sportowymi oraz wielu realizowanych projektów z różnorodnych sektorów.


II. Kompleksowość i komplementarność wykonywanych prac - łączenie wiedzy

Unikalne kompetencje firmy stanowi połączenie praktycznej wiedzy o sporcie z wysokiej klasy umiejętnościami menadżerskimi, znajomością technik marketingu i reklamy, wykształceniem prawniczym i finansowym a także doświadczeniem medialnym i public relations (PR).

SMP to wyjątkowa firma, która łączy te unikalne, wysokie kompetencje z odmiennych, ważnych dla klientów dziedzin. Najważniejsze z nich to rzadko spotykane połączenie wysokich kompetencji z tak odmiennych dziedzin biznesu jak konsulting i marketing.

W codziennej praktyce realizowane są także projekty z zakresu PR, zarządzania sportowego, sponsoringu, eventów czy prawa.

Dzięki tym połączeniom SMP może odnosić sukcesy wykonując profesjonalnie projekty o kompleksowym i zintegrowanym zakresie.


III. Wszechstronny zakres realizowanych zagadnień

W trakcie dotychczasowych, wieloletnich prac realizowane były projekty o szerokim, skomplikowanym i bardzo różnorodnym zakresie rodzajowym. Były to zarówno szerokie projekty marketingowe, jak też sponsoringowe, PR-owskie, eventowe czy też łączące wszystkie te specjalizacje. 


IV. Szerokie kompetencje umożliwiające realizację różnorodnych wymagań


SMP posiada przekrojowe doświadczenie w pracy z marketerami. To kapitał wszechstronnej wiedzy, która została nabyta pracując i spełniając wymagania dla klientów z różnymi strategiami marketingowymi i kulturą korporacyjną.

Począwszy od wielkich polskich koncernów prywatnych (ITI, Bioton), poprzez wielkie koncerny państwowe (Energa, Telefonia Dialog, Tauron), koncerny zagraniczne (Allianz, SONY, Michelin), gminy samorządowe (Miasto Gdańsk) czy konkretne marki produktów (Campus).

Pracowaliśmy także dla największych centrów handlowych (Centrum Manufaktura w Łodzi) czy realizowaliśmy eventy o charakterze międzynarodowym (Ekspedycja Campus Syberia Mongolia 2009) 

W każdej z tych realizacji spełniane były różnorodne i zaawansowane standardy oczekiwane przez klientów.


V. Zrozumienie i znajomość specyfik regionalnych


Realizowane projekty miały miejsce na terenie całego kraju w szerokim rozrzuceniu geograficznym (Warszawa, Gdańsk, Bełchatów, Katowice, Gorzów Wlkp., Ostrowiec Św., Łódź, Poznań) co spowodowało, że firma posiada doskonałe zrozumienie, tak ważnej dla każdego projektu, specyfiki lokalnej i regionalnej.


VI. Ciągły rozwój i praca naukowa


W filozofii działania SMP wielką wagę odgrywa stały rozwój i badania o charakterze naukowym. W toku wielu lat pracy Prezes Zarządu Grzegorz A. Kita wykształcił własne, autorskie, specjalistyczne narzędzia służące analizie i rozwojowi projektów.


VII. Doświadczenie w bezpośrednim zarządzaniu podmiotami/produktami sportowymi

Szczególe i unikalne kompetencje Sport Management Polska wynikają z doświadczenia jakie nabył szef firmy Pan Grzegorz Kita podczas osobistego zarządzania klubami piłkarskimi (Dyrektor Generalny w Legii Warszawa [2003], Wiceprezes Zarządu w Polonii Warszawa [2004]). Dzięki temu wszystkie wykonywane prace oparte są o znajomość realiów, praktyczność i rzeczywistość ich stosowania.


VIII. Profesjonalni menadżerowie

O unikalności naszej oferty decyduje także fakt, że SMP jest firmą założoną przez profesjonalnych managerów zawodowo zajmujących się zarządzaniem i marketingiem mających jednocześnie dużą wiedzę o sporcie - zarówno w warstwie teoretycznej jak i praktycznej.


IX. Różnorodność dyscyplin

W trakcie wielu lat funkcjonowania współpracowaliśmy z wieloma dyscyplinami sportu. Poznaliśmy zarówno ich specyfiki jak i  silne strony. Ze względu na szerokość kompetencji nie jesteśmy uzależnieni od jednej dziedziny sportu ani od jednej formy aktywności biznesowo-sportowej. Równie sprawnie stworzymy profesjonalną strategię marketingową, zorganizujemy turniej tenisa ziemnego czy wykonamy specjalistyczną promocję marki.


X. Wartości kluczowe

Posiadamy własne, najcenniejsze dla nas pryncypia: jesteśmy profesjonalni, sumienni i w każdej realizowanej pracy dążymy do perfekcjonizmu.

Terminów dotrzymujemy z żelazną konsekwencją a warunki umów i kontraktów są dla nas "święte". Uczciwość i duch fair play to zasady życiowe a sport to dla nas styl i radość życia, entuzjazm i wiedza o ciężkiej pracy, której trzeba by odnieść sukces.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje