Sport Management
SMP w mediach
Sport Management Polska to firma wyspecjalizowana w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym. SMP wszechstronnie łączy tak różnorodne dziedziny biznesu sportowego jak: konsulting, marketing, management, PR, organizację eventów i szkoleń.

Ekspercka wiedza, szerokie kompetencje i bogata praktyka – taki kapitał od lat znajduje uznanie wśród przedstawicieli świata mediów zarówno biznesowych, marketingowych jak i sportowych.

Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska, zarządzający firmą od 2002 roku, jest najczęściej cytowanym ekspertem z zakresu biznesu sportowego w Polsce.

Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi artykułami, audycjami, transmisjami telewizyjnymi czy innymi przekazami medialnymi.
...................................................................................................................................................................................................,
2020-02-21
Press
Michał Pol tworzy "Kanał Sportowy" wraz z Krzysztofem Stanowskim, Mateuszem Borkiem i Tomaszem Smokowskim, który jest też prezesem spółki Kanał Sportowy sp. z o.o. Jej udziały wg KRS są podzielone po równo między Pola, Smokowskiego, Borka i spółkę Weszlotv, w której Stanowski ma większość udziałów. 

Zdaniem Grzegorza Kity, prezesa i założyciela Sport Management Polska, problemem tego projektu może być obecność aż czterech głośnych nazwisk. - Uważam, że przy tak silnych markach osobistych i charakterach większe szanse mają raczej projekty indywidualne. A tu każdy może mieć inną koncepcję, nie tyle kontentową, co raczej biznesową. Trzeba też uzgodnić sposób redystrybucji dochodów, ponoszenia kosztów, ewentualnych dokapitalizowań. To sporo potencjalnych raf przed tym projektem - ocenia.
2020-02-19
WirtualneMedia.pl
Zmiana zasad prowadzenia kanałów youtube’owych przez dziennikarzy Polsatu spowodowała odejście Tomasza Smokowskiego i Romana Kołtonia.

Zdaniem Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska, zmieniając zasady prowadzenia kanałów youtube’owych przez dziennikarzy, Polsat postąpił odpowiednio. - To właściwy, a dokładniej: naturalny ruch ze strony nadawcy. To, co działo się dotychczas w tym zakresie, było dość niestandardowe: dziennikarze tworzyli - w pewnym sensie - konkurencyjne kanały kontentowe, budując uprzednio popularność marki osobistej dzięki Polsatowi. Dziś nadawcy próbują nadgonić czas, uregulować i znormalizować zasady takiej współpracy. To oczywiste, że ludzie pracujący dla tradycyjnych nadawców budowali kanały w social mediach, zwłaszcza na YouTube, korzystając z popularności, jaką wcześniej uzyskali dzięki tradycyjnej telewizji. Jest też naturalne, że z biegiem czasu te kwestie zaczęły domagać się regulacji - komentuje Kita dla portalu Wirtualnemedia.pl.
2020-02-17
Press
Mateusz Borek być może nie wróci do pracy w Polsacie. Stacja nie zgadza się na jego działalność na YouTube. Mateusz Borek od 20 lat jest w Polsat Sport komentatorem numer jeden. Wcześniej przekonywał, że szefom stacji nie przeszkadza jego pozatelewizyjna aktywność. 

Zdaniem Grzegorza Kity, prezesa i założyciela Sport Management Polska, chęć regulacji działalności pozatelewizyjnej dziennikarzy Polsat Sport jest świadectwem zmian w branży. - To przejaw budzenia się autoświadomości korporacyjnej dostosowanej do dzisiejszych czasów. 
2020-02-12
Gazeta Pomorska
To był skok do historii i po miliony złotych. Armand Duplantis pobił w Toruniu rekord świata w skoku o tyczce. Szwed zarobi na tym krocie, ale czy zyska na tym także miasto?

- Toruniowi ten skok spadł jak gwiazdka z nieba, ale miasto powinno się skoncentrować na odpowiedniej pracy nad pełnym wykorzystaniem potencjału tego rekordu i wydarzenia. Za chwilę to zostanie zapomniane bez odpowiednich, konsekwentnych i kreatywnych działań. Poważna praca i wyzwanie zaczyna się teraz, po zawodach. Jak spić śmietankę z tak głośnego sukcesu? Jakie wykształcić konotacje pomiędzy sukcesem a marką miasta? Jak mocno umiejscowić je w ekosystemie informacyjnym i promocyjnym, zarówno polskim jak i międzynarodowym? - mówi Grzegorz Kita, specjalista w marketingu sportowym, właściciel Sport Management Polska.
2020-02-12
Fakt
Hejterskie ataki oraz transparent wywieszony podczas meczu Legii z ŁKS ma zmusić Gregoire'a Nitota (44 l.), potencjalnego inwestora Polonii Warszawa, do wycofania się z tych planów. Szybko jednak w polskim futbolu rośnie grupa wspierająca Francuza.

„To nie jest już tylko akcja w obronie inwestora dla Polonii. To akcja w obronie wizerunku polskiej piłki nożnej" – napisał na Twitterze ekspert ds. marketingu sportowego i prezes Sport Management Polska Grzegorz Kita.
2020-02-11
Polsat Wydarzenia
Grzegorz Kita został poproszony o opinię do głównego wydania Wydarzeń Polsatu. 

Tematem wypowiedzi była głośna sprawa dot. potencjalnej inwestycji Gregoire Nitot w Polonię Warszawa i reakcji osób związanych ze środowiskiem kibiców Legii Warszawa (w tym słynnego transparentu podczas meczu Legia - ŁKS)
2020-02-10
Onet
Transparent wywieszony podczas meczu Legii z ŁKS ma zmusić Gregoire'a Nitota, potencjalnego inwestora Polonii Warszawa, do wycofania się z tych planów.

- To wstyd, skandal i poważny cios wizerunkowy nie tylko dla Legii, ale dla całej polskiej piłki. To sytuacja, w której mamy samych przegranych. Garstka kibiców Legii tworzy bardzo niekorzystny wizerunek samych siebie, powodując przy okazji duży wizerunkowy problem dla klubu, któremu rzekomo kibicują. Klub z kolei pokazuje, że nie umie sobie poradzić z patologią na stadionie. Cierpi na tym także Ekstraklasa, bo to są kwestie o charakterze inwestorskim i kapitałowym, więc liga może być postrzegana jako ryzykowna, nawet niebezpieczna inwestycyjnie - przekonuje Grzegorz Kita, specjalista ds. konsultingu i marketingu sportowego. 
2020-01-30
"Fakty" TVN
Co łączy uroczego psiaka, Super Bowl, 6 mln USD i CSR?

Fakty TVN zasięgnęły opinii Grzegorza Kity, prezesa SMP o nowym, cenowym rekordzie reklamy na Super Bowl, oglądalnościach telewizyjnych w USA i niezwykłym statusie tego wydarzenia.
2020-01-14
TVN
Grzegorz Kita został zaproszony do TVN, żeby w programie "FAKTY o świecie" porozmawiać z Piotrem Kraśko i Sergiuszem Ryczelem o przychodach Barcelony i najnowszym rankingu Deloitte Football Money League.

FC Barcelona po raz pierwszy znalazła się na czele listy klubów piłkarskich z największymi przychodami. Jak wynika z raportu firmy Deloitte, zarobki katalońskiego klubu w sezonie 2018/19 wyniosły prawie 841 milionów euro. Drugie miejsce zajął Real Madryt - 757,3 miliona euro. 

W trakcie 20min. programu poruszono także zagadnienia dot.  zarządzania klubami, modelu przychodów, efektywności czy klientocentryzmu.
2020-01-11
Biegowe.pl
Zapraszamy do lektury największego wywiadu o polskim rynku biegów ekstremalnych, przygodowych i OCR.

W 2019r. Grzegorz Kita, prezes SMP wziął udział w 19 takich biegach.

- Jak ocenia rozwój i stan rynku?
- Które biegi mają najlepszy marketing a które szczycą się jakością tras?
- Ile jest marek OCR w Polsce?
- Czego potrzeba do osiągnięcia sukcesu w tym biznesie?
2020-01-10
Nowy Marketing
Jakie wydarzenia w 2019 roku najbardziej wpłynęły na marketing w branży sportowej? Z jakimi problemami i zagadnieniami będzie się ona mierzyć w 2020 roku oraz jakie technologie i trendy będą miały istotny wpływ na marketing w tej branży w Polsce w 2020 roku?

Wśród wielu praktycznych przykładów, Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, wskazuje także te zjawiska z rynku amerykańskiego, które mogą kształtować trendy. Mówi m.in. o karnetach all inclusive od San Francisco 49ers (NFL) czy polityce cenowej w trakcie dni meczowych na Mercedes-Benz Stadium w Atlancie.
2020-01-04
Press
Koncern paliwowy PKN Orlen został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w Formule 1. Jego rezerwowym kierowcą będzie Robert Kubica. 

- Skoro Orlen zdecydował się kontynuować sponsoring w ramach Formuły 1 i myśli poważnie o kształtowaniu wizerunku i pozycji marki na arenie międzynarodowej, nie może już chwalić się wyłącznie ekwiwalentem reklamowym, ponieważ w sensie strategicznym ma to mniejsze znaczenie – komentuje Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

- Kontynuując swoją obecność w Formule 1, Orlen powinien działać dwutorowo, czyli osobno realizować działania na rynek globalny i rynek krajowy. Trzeba rozgraniczyć strategiczną promocję marki Orlen na świecie od działań proprzychodowych na rynku krajowym - analizuje Kita.
2020-01-03
Sport.pl
Kylian Mbappe ma już własną linię odzieżową. Logo KM zyskuje ekspozycję i prestiż. 21-letni Francuz idzie śladem Michaela Jordana, Lionela Messiego czy Rogera Federera. Własna marka daje "wartość, która wykracza poza wyniki sportowe" i oparcie po karierze - komentują fachowcy. Gdzie w świecie własnych produktów jest Robert Lewandowski?

- Na boiskach Robert Lewandowski jest jednym z najlepszych, ale jeśli chodzi o monetyzację własnej marki, to jest jednak trochę z tyłu. Szczególnie w porównaniu ze światowym topem - mówi Sport.pl Grzegorz Kita, specjalista i ekspert z zakresu marketingu i konsultingu sportowego. 
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje szkolenia katowice szkolenia bhp katowice