Sport Management
9 lipca 2020
SMP i Sport Analytics przeprowadziły sondaż wyborczy
Według sondażu wyborczego wśród aktywnych kibiców sportowych w przedziale wieku 18-44 lata, w badaniach zdecydowanie wygrywa obecny prezydent Andrzej Duda. Urzędujący prezydent pokonuje również Rafała Trzaskowskiego w każdej badanej grupie kibiców poszczególnych dyscyplin sportowych.

Głosowanie na Dudę najbardziej deklarują kibice skoków narciarskich i sztuk walki. Najmniejsze różnice pomiędzy kandydatami występują wśród kibiców siatkówki i piłki ręcznej. Trzaskowski wygrywa natomiast w elektoracie ..kobiet! Kibice sportowi deklarują także bardzo wysoką frekwencję wyborczą. Aż 86% kibiców sportowych zamierza wziąć udział w wyborach.


„Preferencje wyborcze kibiców sportowych prezentują się dość zaskakująco. W przeciwieństwie do ogólnych sondaży, które obydwu kandydatom dają obecnie prawie równe szanse lub przewagi na poziomie błędu statystycznego – wśród aktywnych kibiców sportowych w przedziale wieku 18-44 lata, w sondażu zdecydowanie wygrywa obecny prezydent Andrzej Duda. Co więcej, różnica wynosi aż 10 punktów procentowych. To zaskakująca, duża dysproporcja, zwłaszcza w kontekście minimalnych różnic jakie można zauważyć w sondażach ogólnych" – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, znany i ceniony ekspert z zakresu konsultingu i marketingu sportowego.

„Bardzo ciekawym zjawiskiem jest natomiast ultra wysoka „frekwencja wyborcza” oraz duże zdecydowanie co do preferencji. Zaledwie niecałe 14% kibiców deklaruje, że nie będzie głosowało. Wynikałoby z tego, że udział w wyborach zamierza wziąć aż 86% kibiców sportowych. To bardzo wysoki wskaźnik. Można nawet byłoby wysnuć z tego wniosek, że „wyborcy sportowi” cechują się zwiększoną witalnością, energią i determinacją. Do tego tylko 5% kibiców sportowych nadal nie wie jak będzie głosowało” – dodaje Grzegorz Kita.



Pełne wyniki sondażu wyborczego:
https://sportanalytics.pl/2020/07/09/sondaz-wyborczy-kibicow-ii-tura-badanie-omnibusowe/
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje